Gezond zijn is : zorgen voor jezelf ! 
 

Groepsconsult 's Gravendeel

Feed

04-06-2020, 13:48

Vanaf september 2020 wil ik, indien mogelijk i.v.m. Corona, een groepsconsult op gaan zetten in 's-Gravendeel. De bedoeling is te starten met minimaal 6 dames/heren tot maximaal 8. Wegen voor aanvang/inloop 30...   Meer




Koolhydraatarm brood: gezond of niet ?

Feed

17-05-2020, 16:11

Het is nog altijd hip om minder koolhydraten te eten. Hoewel het effect van een koolhydraat arm eetpatroon op zowel het lichaamsgewicht als de gezondheid discutabel is (1,2) blijft het een populaire gedachte...   Meer




Vitamine D en Corona


Terug naar overzicht

25-03-2020

Nu veel mensen thuiszitten vanwege het coronavirus, ontvangen we vragen over het slikken van extra vitamine D. Dit zou de weerstand verhogen.

Het klopt dat vitamine D onder andere van belang is voor een goede werking van het immuunsysteem. Als je eet volgens de Schijf van Vijf en elke dag 15-30 minuten buiten bent, krijg je voldoende vitamine D binnen. Dit geldt niet voor jonge kinderen, vrouwen ouder dan 50 jaar en mannen ouder dan 70 jaar, mensen met een getinte huidskleur, mensen die weinig buitenkomen en zwangere vrouwen. Voor hen geldt het advies om extra vitamine D te slikken.

Sla niet te veel vitamine D in. Dit is niet nodig en zo blijft er voldoende aanwezig voor andere mensen die het nodig hebben.

Wat kun je doen om voldoende vitamine D binnen te krijgen?
Probeer elke dag tussen 11:00 en 15:00 een kwartier tot een half uur buiten te zijn, met een onbedekt gezicht en onbedekte handen. Je lichaam maakt vitamine D zelf aan onder invloed van zonlicht.
Als je niet buiten mag komen vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, probeer dan in de tuin of op je balkon te zitten. Heb je geen buitenruimte? Ga dan voor een open raam zitten. Als dat niet lukt, en blijf je volledig binnen, dan kun je een vitamine D-supplement nemen. Neem dan niet meer dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) van 10 microgram. Als je weer naar buiten mag, kun je weer stoppen met het slikken van vitamine D.
Je kunt vitamine D ook voor een deel uit voeding halen. Eet dus gezond en gevarieerd volgens de Schijf van Vijf. Vitamine D zit van nature in vette vis, zoals haring, zalm en makreel. Ook leveren vlees en eieren vitamine D, maar minder dan vette vis. In Nederland wordt ook vitamine D toegevoegd aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten (maar niet aan olie).
Bron : www.voedingscentrum.nl



Terug naar overzicht


Vergoeding via je zorgverkeraar

Feed

24-02-2020, 11:04

Lijst zorgverzekeraars

Overzicht zorgverzekeraars 2020 - Vergoeding door een groot aantal zorgverzekeraars - Vanuit de aanvullende zorgverzekering - Geen invloed op jouw eigen risico Raadpleeg altijd je zorgverzekeraar voor de...   Meer




Omzetten lidmaatschap BGN

Feed

17-02-2020, 09:01

Vandaag heb ik mijn lidmaatschap bij BGN overgezet naar kernlid. Dit houdt in dat je mij kunt vinden via de site van BGN en ook mijn facturen kan declareren bij de zorgverzekering. Check altijd de voorwaardes...   Meer




Geslaagd !

Feed

05-02-2020, 10:37

Diploma

Ik ben geslaagd ! Afgelopen maandag heb ik het verlossende antwoord gekregen van de examencommissie van TCI. Nu is het wachten op mijn diploma van CIVAS zodat ik mijn lidmaatschap bij BGN kan omzetten van...   Meer




Foodtrends 2020 !

Feed

17-01-2020, 12:00

Check de website van voedingscentrum nederland voor de nieuwste foodtrends van 2020 ! www.voedingscentrum.nl   Meer




Enquete

Feed

15-01-2020, 11:54

Groepsconsulten

Graag wil ik starten met kleinschalige groepsconsulten. Hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig en nodig ik je uit mijn enquete in te vullen. Alvast bedankt ! Kopieer onderstaande link...   Meer




Starten ?

Feed

06-01-2020, 08:05

Wat motiveert jou ?

Voor velen van ons gaat vanaf vandaag weer het "regelmatige" leven beginnen na de feestdagen. Weer naar het werk, kinderen naar school en de kerstspullen naar zolder. Velen starten ook met goede voornemens ;...   Meer




Datum mondeling examen

Feed

02-01-2020, 09:33

20 januari 11.30

Nog net voor de kerst het bericht gekregen dat ik maandag 20 januari om 11.30 mag opkomen voor mijn mondeling examen. De uitslag duurt 2 weken.   Meer




Openingstijden

Feed

02-01-2020, 09:32

Openingstijden praktijk

De praktijk is gesloten t/m 3 januari. Emails worden wel gelezen en beantwoord. Vanaf 6 januari sta ik weer helemaal voor u klaar !   Meer




App

Feed

10-12-2019, 13:52

Daylio app

In combinatie met mijn vervolgstudie "Emotie Eten" ga ik werken/proefdraaien met onderstaande app. Deze app is voor je emoties. Je kunt ook deze emoties bijhouden m.b.t. eetgedrag.    Meer




 

Nieuws

Feed

06-11-2019, 08:57

Website Voedingscentrum Nederland is vernieuwd !

Voedingscentrum Nederland heeft haar website vernieuwd/verbeterd/aangepast. Neem een kijkje voor recepten, vragen over voeding en gewicht op www.voedingscentrum.nl   Meer


04-11-2019, 10:08

Wijziging openingstijden

Vanaf 1 november is de praktijk op maandag avond gesloten maar op dinsdagavond geopend.   Meer